블리자드 엔터테인먼트 · Character Technical Artist (Associate to Mid-level) – Overwatch 2

소속 : 오버워치

Team Name: Overwatch

직무: 어소시에이트 to 미드레벨 캐릭터 테크니컬 아티스트 – 오버워치 2

Title:  Associate to Mid-level Character Technical Artist- Overwatch 2

고용 형태: 정규직

Employment Classification: Full-time

근무 위치: 서울

Location: Seoul



 

Blizzard Entertainment is looking for a motivated and experienced character technical artist to join its renowned Overwatch development team!

Help make our next heroes come to life! You’ll leverage your skills by providing support throughout the character skin production process, working closely with character artists and animators; physics set-up and skinning character bodies and faces, and preparing them technically for export. 

Your work will be aligned to the needs of a production pipeline and teams we support. You will work collaboratively with other departments including modeling, game design, animation, concept, and VFX.

The ideal candidate is a highly motivated artist who has built complex rigs and is capable of maintaining a high level of visual and technical quality for all characters and must have a strong understanding of skinning, ragdolls, anatomy, cloth / hair, and be comfortable in a scripting environment. 

블리자드 엔터테인먼트는 현재 오버워치 개발팀에 합류할 의욕 있는 경력직 캐릭터 테크니컬 아티스트를 찾고 있습니다!

앞으로 출시될 영웅들이 살아 움직이게 해 주세요! 당신은 캐릭터 아티스트 및 애니메이터와 긴밀히 협업하며 당신의 스킬을 최대한으로 이용해 캐릭터 스킨 제작 프로세스를 서포트할 것입니다. 또한 피직스 셋업과 함께 캐릭터의 얼굴 및 몸을 스키닝하고, 어셋을 내보내기 위해 기술적으로 준비 및 점검할 것입니다.

당신의 직무는 제자 파이프라인과 우리가 서포트하는 팀의 요구사항을 따를 것입니다. 또한 모델링, 게임 디자인, 애니메이션, 컨셉, VFX 등을 포함한 다른 부서들과 협업하게 됩니다.

이상적인 후보는 복잡한 리깅을 해본 적 있으며, 모든 캐릭터에서 높은 비주얼 및 기술적 퀄리티를 유지할 수 있는, 의욕 있는 아티스트입니다. 또한 반드시 스키닝, 랙돌, 해부학, 옷 및 머리카락에 대한 뛰어난 이해도를 보여야 하며 스크립팅 환경에 익숙해야 합니다.


Requirements

  • A minimum of 1 year experience in rigging/skinning characters in Maya
  • Strong knowledge of character kinematics, deformations, and topology
  • High proficiency in character Skinning, Rigging and Technical Workflows
  • Maya를 기반으로 한 최소 1년 이상의  리깅/스키닝 경험 (게임업계 또는 CG업계 등)
  • 캐릭터의 운동역학, 변형연출과 3D 토폴로지에 대한 강력한 지식
  • 캐릭터 스키닝, 피직스, 그리고 테크니컬 워크플로우에 대한 높은 숙련도


Pluses

  • Functional language fluency in English and Korean
  • Experience in Python, or other programming languages
  • Experience working with in-engine cloth and rigid body physics
  • Thorough knowledge of layout, modeling, rigging, and animation tools and workflows currently used in the industry
  • Strong communications skills
  • Knowledge on subjects such as Maya tool development and pipeline design
  • Passion for Blizzard games
  • Experience in Destruction, VFX, Material Creation, etc.
  • Strong experience with at least one game engine.
  • 비즈니스 레벨 이상의 영어 회화 능력
  • Python 또는 기타 프로그래밍 언어 사용 경험
  • 뛰어난 커뮤니케이션 스킬
  • Maya 툴 개발 및 파이프라인 디자인 등의 주제에 관한 지식
  • 엔진 내 의상 및 리지드 바디 피직스 관련 경험
  • 현재 업계에서 사용되는 레이아웃, 모델링, 리깅, 시뮬레이션 및 애니메이션 툴과 워크플로우에 대한 높은 지식
  • 블리자드 게임을 향한 열정
  • Destruction, VFX, Material Creation 등 관련 경험
  • 1종 이상의 상용 게임 엔진에 대한 주도적인 사용 경험


Submission / Portfolio Requirements

  • Resume
  • Cover Letter
  • Demo Reel and Shot Breakdown showing rigging / simulation and technical proficiency
  • Only online submissions will be accepted
  • Art test is required
  • Candidates with no industry experience will also be considered. College graduates or final year students may include their final year project and recent artworks in their portfolios.
     
  • 이력서 및 자기소개서
  • 리깅과 시뮬레이션, 기술적 숙련도를 보여주는 데모 릴 및 shot breakdown
  • 온라인 비디오 링크만 제출하실 수 있습니다.
  • 테스트 작업을 필수로 진행합니다.
  • 관련 재직 경력이 없는 경우도 지원 가능. 관련 학과 졸업자 혹은 졸업 예정자의 경우 졸업 작품 혹은 개인 작업물 제출로 지원.


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기업 사정으로 조기 마감되거나 내용이 변경될 수 있습니다

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